Procedures om een huis te kopen in Jávea, Denia, Moraira ...

Als u zo ver bent gekomen op zoek naar de procedures die moeten worden uitgevoerd om een huis te kopen, kunt u misschien ook het huis, de villa of het appartement vinden waarnaar u op zoek bent. Veel van onze klanten beginnen met ons te vragen welke procedures ik moet doen om een huis aan de Costa Blanca te kopen? Bij MG Villas werken we al vele jaren in de vastgoedsector en begeleiden we onze klanten tijdens het hele proces van het vinden en kopen van hun nieuwe huizen, dus we geloven dat we u kunnen antwoorden en alle procedures kunnen uitleggen die u moet uitvoeren voor de aankoop van uw nieuwe huis. 

Eerste stap: zoek naar de woning die u nodig heeft 

In tegenstelling tot andere landen in Spanje (voor het geval je financiering nodig hebt voor de aankoop) moet je eerst het definitieve huis vinden voordat je om de financiering / hypotheek vraagt. Dit is het moment waarop u contact met ons kunt opnemen als Inmobiliaria Javea, Dénia, Moraira, enz ... en ons team van agenten zal u beginnen te helpen bij het zoeken om de weg gemakkelijker te maken. Op onze website vindt u de beste villa's en appartementen in Jávea en omgeving, maar als u niet precies vindt wat u zoekt, zorgen wij ervoor dat u zoveel opties krijgt totdat u de perfecte vindt. We hebben je nodig om vragen te beantwoorden zoals Welk budget heb je? In welk gebied ben je het meest geïnteresseerd? Naar welk type woning ben je op zoek en hoeveel slaapkamers wil je? We hebben u nodig om ons te vertellen wat uw perfecte huis zou moeten hebben en we gaan aan de slag.  
Voor nu nodigen wij u uit met behulp van onze webzoekmachine om te gaan zoeken tussen alle appartementen en villa's te koop in Jávea, Denia, Moraira, Benissa, enz ... 

Bekijk de documentatie van een huis voordat u het koopt

Een van de stappen die u niet kunt overslaan, is de belangrijke beoordeling van de documentatie van een huis om te bevestigen dat alles in orde is. Tijdens dit proces heeft u ook ons team van makelaars die u helpen. 
Om te weten of het gratis is, zullen we vragen om een eenvoudige notitie die wordt bijgewerkt in het eigendomsregister (om te weten of het embargo's, hypotheken, enz . . Heeft een ander belangrijk detail dat bekend moet zijn voordat u koopt en dan geen angsten heeft, is of het huis up-to-date is met betalingen zoals de IBI, de gemeenschap en afval. Als de woning een energiecertificaat heeft, bestellen wij deze ook. Deze informatie is belangrijk om rekening mee te houden en deze voor de aankoop aan te vragen om toekomstige verrassingen te voorkomen. 

Te volgen stappen om een huis te kopen met een hypotheek

In het geval dat u een huis wilt kopen, maar er financiering voor nodig heeft, moet u met uw bank praten zodat uw bankmanager u de voorwaarden ervan kan verifiëren en geven. In het geval dat u geen vertrouwde bankmanager heeft, kunnen we bij MG Villas contact opnemen met de bankmanagers waarmee we samenwerken en kunt u zien of het voor u interessant is. Als de bank de hypotheek accepteert, kunnen we door naar de volgende stap, het depositocontract.

Het borgcontract om de woning te reserveren

Zodra de hypotheek is goedgekeurd, moet u doorgaan met het maken van het aanbetalingscontract, zodat de verkoper het onroerend goed voor u kan reserveren en er geen andere persoon is die een ander aanbod kan doen en het kan kopen. Zodra de prijs is onderhandeld, zal ook de voldoening van de kosten worden onderhandeld. Normaal gesproken is het in het gebied gebruikelijk dat de notaris en het register door de koper worden gedragen en dat de meerwaarde en API-kosten door de verkoper worden gedragen. 

Aan de andere kant is het aanbetalingscontract een onderhands document ondertekend door de koper en de verkoper. Het is op dit moment dat de koper de verkoper een geldbedrag geeft in de vorm van een signaal. Dit bedrag geldt als voorschot op de uiteindelijke prijs. Het normale aan het aanbetalingscontract is dat het 10% van de waarde van het onroerend goed is, maar dit bedrag kan door de interveniënten worden overeengekomen en vastgesteld. Dit contract is, ondanks dat het een onderhands contract is, ook rechtsgeldig. 

Verheffing van de opdracht tot een overheidsakte

Dit is de belangrijkste dag, wanneer de notaris de verkoop aan het publiek verhoogt en een verslag achterlaat van het notariële openbare document waarin de eigenaar van het huis en alle voorwaarden van de operatie worden gewijzigd. Zodra de rest van de accommodatie is ondertekend en betaald, worden de sleutels overhandigd. Gefeliciteerd met je nieuwe huis! 

Volgende stappen bij het kopen van een woning

De volgende stap is de betaling van de overdrachtsbelasting, een belasting die moet worden betaald gedurende de 30 dagen na de aankoop van het onroerend goed. Afhankelijk van de autonome regio waar het huis zich bevindt, zal het bedrag afhangen. Op dit moment is het tussen de 4 en 10% van de waarde van het onroerend goed. Dan moet u de verkoop registreren in het Vastgoedregister. Ook moet je de verandering van eigenaar in het kadaster doorvoeren zodat volgend jaar de afvaltarieven en de IBI op jouw naam overgaan. En we zullen het proces van het kopen van een huis afronden met de verandering van eigenaar in de leveringscontracten zoals elektriciteit, water, gas ... 

Nu kent u de stappen die moeten worden gevolgd om een woning of huis te kopen, maar we erkennen dat het helpen en begeleiden van onze kopers tijdens het hele proces een service is die we onze klanten met tevredenheid geven, omdat we hen begeleiden in een van de belangrijkste processen van het leven (in termen van economische kwesties, want de belangrijkste momenten in het leven zijn de kleinste)

Laatste nieuws
© 2024 MG Villas Luxury Property - All Rights Reserved Software Inmobiliario Sooprema
Toestemming beheren

We gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden om het web te personaliseren, onze diensten te analyseren en u reclame te tonen op basis van uw surfgewoonten en voorkeuren. Voor meer informatie bezoek onze Cookiebeleid

Cookies accepteren Configuratie Cookies afwijzen